Nöjda kunder
Har du hört uttrycket ”det blir bra till slut, och är det inte bra är det inte slut”. Det är lite så vi ser på våra kundrelationer, förutom att vi självklart inte överger kunderna när det är bra. Jag tänkte beskriva lite kort hur processen med att ta fram en ny webbplats till en kund kan gå till.
Vi börjar med att analysera behovet, och sätta oss in i kundens verksamhet, och vilka signaler kunden vill skicka via sin nya webbplats. Den här delen av processen kan man göra hur lång eller kort man vill, det är helt och hållet en fråga om vilken budget man har, och hur säker man vill vara på att den nya webbplatsen är vad besökarna efterfrågar.
Därefter ritas ett förslag på hur det skulle kunna se ut, detta bollas med kunden tills alla är nöjda. Anna har fantastisk känsla för kundens önskemål, och lyckas nästan alltid träffa mitt i prick väldigt snabbt.
Nu är det dags att göra en webbplats av designen, och vi arbetar gärna med WordPress (kommer mer omfattande inlägg om varför senare). Med WordPress får man en hel del funktionalitet på köpet, och det är relativt enkelt att bygga ut och designa som man vill.
Vi publicerar kundens nya webbplats på en tillfällig adress, för inspektion. Här fylls också information på. Kunden väljer själv om den vill göra det själv, eller om vi ska göra det. Vi kan erbjuda utbildning på hur det fungerar, men trots att det är väldigt enkelt väljer de flesta att låta oss göra det. Kunden har ju egen verksamhet att sköta.
När information, dvs text, bild, video och annat innehåll, är på plats och kunden är nöjd ser vi till att webbplatsen blir tillgänglig via en vettig adress, antingen den domän kunden redan hade, eller en helt ny.
Vi presenterar kunden på vår sajt, närmare bestämt i vår portfolio, vi presenterar kunden på vår facebook-sida, via twitter och ofta skriver vi också en pressrelease. Detta gör vi, bland annat, därför att det är bra för kunden att få uppmärksamhet och länkar.
Det är här många webbyråer lämnar sina kunder till sitt öde, men vi är en mer personlig webbyrå, en byrå som faktiskt bryr sig. Vi fortsätter bry oss, vi hjälper kunderna vidare och vi ser till att det blir bra. Det är så lätt att man kommer på något i efterhand, något som missades i korrvändorna, och då är det självklart att det ska åtgärdas. Det händer oftare att vi själva upptäcker saker, än att kunderna gör det, men likväl ser vi till att åtgärda det.
Vi erbjuder också ett serviceavtal, där vi hjälper till med innehållsuppdateringar. Vi vet nämligen att många kunder har svårt att hinna med att underhålla sin webbplats, och gör det alldeles för sällan, mest på grund av tidsbrist. Därför erbjuder vi ett serviceavtal där uppdateringar ingår. Antingen skickar kunden ett mail när något ska uppdateras, eller så hör vi av oss regelbundet och frågar.
Den här kedjan är en viktig del av receptet för nöjda kunder, bara nöjda kunder. Vi är också övertygade om att dessa nöjda kunder bidrar till nya nöjda kunder.
Så här säger en av våra nöjda kunder, Sven-Holger Rosenvinge (bilden):
Jag använder mig av CRS Webbproduktion för att jag måste ha en hemsida av absolut högsta klass för att lyckas i min bransch. De har mycket bra service, håller högsta kvalité och är mycket prisvärda! Tack vara min hemsida har jag kunnat nå ut till hundratusentals fans världen över och min musik och mina produkter har nått siffror jag bara kunnat drömma om innan. Jag rekommenderar CRS Webbproduktion till alla som vill ha kvalité, bra service samt bra priser!!
Sven-Holger Rosenvinge – Musiker
Du hittar fler nöjda kunder här.